kvällstankar

tänkte börja med att tycka lite synd om mig själv, jag har som sagt varit "barnvakt" hela kvällen, alldeles ensam och övergiven, internet lämnade mig också ett tag där, och under tiden hann jag se några filmer, och tro det elller ej men jag såg klart alla filmer, grattis till mig! tackar.

jag har iallafall tänkt lite, och jag har kommit fram till att vi i dagens samhälle har ett så jävla sjukt och förvridet sätt att kolla på folk. Dethär gäller förståss inte alla, men har man inte perfekta tänder, fint hår, är smal som en sticka och har fina former, vad har man då ?
jag själv har läskiga tänder, ett kråkbo till hår, jag är absoluut inte smal och min kropp är allt annat än vad det såkallade idealet är. men hey, vem bryr sig ? inte jag iallafall. för jag ser på det såhär, att om man inte har tillräckligt mycket vett i skallen att ta folk för vad dom egentligen är, dvs personligheten osv vad i helvete är det då?
det jag sitter och säger nu är inte det att jag är en perfekt felfri människa, för jag skulle kunna göra en lista som skulle ta tusen år att läsa med saker med mig som inte "är som det ska" men helt ärligt. ska man vara petig och sila ut alla från sitt liv som inte är helt perfekta, vem har man kvar då?
jag kan ju säga att man inte har någon alls.
och en annan sak som är sjuk är att folk faktiskt kan bli mobbade för utseendet.
HUR FAN MÅR MAN om man trycker ner en person som inte är jessica alba-snygg ?
förmodligen så mår den personen redan dåligt och vem har ett sånt samvete att man verkligen filar ner ens självförtroende och självkänsla dag ut och dag in?
jag kan verkligen inte se vars problemet ligger.
alla kan inte se bra ut, alla kan inte ha perfekt kropp och vara felfri
det är totalt o m ö j l i g t
tycker inte någon om mig för den jag är så blir jag fruktansvärt arg för man måste väl ge alla en ärlig chans?
så ge upp. snälla ge bara upp. kan inte alla bara förstå att det inte är snyggt med platinablont hår, tusen liter smink, silikonbröst och förstorade läppar?
det är inte snyggt. vad hände där riktigt?
ta som exempel kissie, ska förstora brösten, har förstorat läpparna, blonderat hår och har kört på bantningspiller

bantningspiller ? väntanu, vars fan behöver denna människa banta ?
jag kan inte se det iallafall.
och jag kan ju inte säga att hon är en speciellt bra förebild, jag tror bla att dessie osv har blivit väldigt påverkade av kissies syn på "skönhet" och det svider.
ja, nä nu orkar jag inte skriva mer om dethär, för ni förstår min poäng va?
bra.

HAHA sate så långt inlägg :$ förmodligen det längsta jag har skrivit någonsin ;)
flåt för de!

Kommentarer
Postat av: MOA

klart man mobbar tjocka barn? HALLÅ!?

2009-08-29 @ 23:31:39
Postat av: linnea

bra skrivet

2009-08-30 @ 00:01:18
URL: http://ghostflower.blogg.se/
Postat av: ISAbelle

bra skriver gumman, mer sånna inlägg :)

2009-08-30 @ 17:28:11
Postat av: sofia k

brA skrivet hannie=)

du har en hjärna du med !

2009-08-30 @ 20:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0